Kleinwalsertal
Lees verder >

Met een skipas kunt u 48 gondels en liften naar de 2 landen op de berg brengen.

zell am see - kaprun
Lees verder >

Voor een geweldige vakantie kom je ook in de zomermaanden naar Zell am See waar het een thuis voor iedereen is.

zell am see kaprun
Lees verder >

Fiets hier langs de meest indrukwekkende wegen.

Gezelligheid troef in dit leuke skioord. Of je nu gaat met vrienden of jouw gezin!

Reisalert voor weekeinde in verder vooral kurkdroge Alpen

check ook eens

149 Reacties

  1. Hjs schreef:

    https://nieuws.weeronline.nl/warmere-winter-door-klimaatverandering/

    Winterliefhebbers moeten deze link niet aanklikken. Onthoudt u ook van gescheld aub.

  2. Ewald schreef:

    In Myrkdalen, Noorwegen lijkt het voor wat betreft het weer even rustig te zijn. Geen neerslag en weinig wind. Waarschijnlijk stilte voor de storm want morgen is de verwachting sneeuw en soms windstoten.

    Op de pistes lijkt het wel alsof het super laagseizoen is ……. namelijk best wel rustig

    https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1577959342.jpeg

  3. Raymond schreef:

    Zolang Noord Amerika in de diepvries zit is er hier geen winterweer te spotten. Komt naar mijn inziens vaker voor, zijn er mensen die dit delen?

    • Ronaldo schreef:

      Welke diepvries……?
      [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1577990323.png[/img]

      • Jeroen amsterdam schreef:

        Ik probeert afgelopen maand te bekijken, maar heb problemen. Ik ga naar climate->monthlyreanalyzemaps en dan plot ik iets, maar geeft het steeds iets anders weer dan ik vraag. Hulp? Wat geef jij als parameters?

        • Jeroen amsterdam schreef:

          Plaatje van jou heb ik gevonden, maar als je naar monthly gaat dan doet de site alles behalve wat je vraagt.

          • Ronaldo schreef:

            ga bij weather naar hourly forecast
            kies bij forecast model voor GFS 10 days
            bij Initialization kun je de runs uit het verleden kiezen.

          • Ronaldo schreef:

            Zo kun je het ook benaderen….
            [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1577999382.png[/img]

  4. Frank schreef:

    @hjs waarom plaats je het dan? Maar na de eerste alinea ben ik gestopt met lezen, alleen al deze zin, “wekenlang op de schaats”. Dit heb ik sinds 72 Incidenteel meegemaakt, maar was eerder uitzondering dan normaal in ons zeeklimaat

    • Roland Bodegraven schreef:

      Ik kan mij inderdaad niet heugen dat ik ooit wekenlang op de schaats heb gestaan…. Misschien dat dat kon in het jaar zonder zomer.

      • Ronski schreef:

        In 79 weken en weken lang, daarna nog wel paar keer hoor maar ik weet niet hoe jong jij bent @Roland! Ik 56 en neem maar van mij aan dat ik in mijn jeugd en tot jaar of 20 terug veel meer op natuurijs stond hoor dan de laatste jaren. Echt … ik vrees dat het nog veel sneller opwarmt dan men ons doet geloven maar hoop doet leven..!

      • Hajo schreef:

        In 2012 was het exact 2 weken…. van zaterdag tot zondag 14 dagen later! Heel bijzonder…. een soort vakantiegevoel thuis juist door dat toeval van die 3 weekeinden….

    • Asten (Harmelen) schreef:

      Men weet gewoon nog veel te weinig… ik heb wel de indruk dat er de laatste tig jaar een ander luchtdrukpatroon lijkt te zijn in onze omgeving en dan vooral in de winter.
      Of er echt sprake is van minder vaak een Scandihoog en de vaak bijbehorende koude… geen idee maar gevoelsmatig zeg ik: ja
      Maar zoiets kan ook weer terugkeren en minder vaak een (zuid) westelijke stroming zal wellicht ook weer leiden tot meer (transport) kou… de al dan niet meer of minder meanderende straalstroom… van invloed door de opwarmende noordpool (?)…. zeg het maar..

      • Hans schreef:

        Asten….. zullen we afspreken over 25 jaar, met en bij Hajo op de Penningberg 2-1-2045 om 10.30 uur?! Beginnen we met een bakkie + Apfelstrudel waarna “de bespreking/analyse” volgt….. 😉

        • Asten (Harmelen) schreef:

          @Hans
          Over 25 jaar ?
          Daar ga ik de komende jaren nog eens over nadenken.. ennuh, dan ben je wrs jonger dan ik want eigenlijk hoop ik dan permanent in een warmere omgeving te vertoeven haha

          • Hans schreef:

            Dus jij blijft in NL wonen….? …. want NL wordt het nieuwe St.Tropez…
            Hahaha… over 25 jaar weten we “iets” meer ennuhhhh..… vwb leeftijd……..doen we de rollatorrace oke? (skiën kan dan toch wrs niet meer wegens geen sneeuw/opwarming). 😉

  5. Frank schreef:

    Daarnaast wat is de norm? Als we weer zeer strenge winters krijgen praten we over een ijstijd. Met alle gevolgen van dien, slachtoffers, toename stroom, gasverbruik, meer onderhoud aan wegen etc.. we doen net of de jaren 40/50/60 de norm zou moeten zijn, die bestaat gewoonweg niet.

  6. Dennis schreef:

    Ik kan me wel heugen rond de jaren 80 dat de sloten wekenlang dicht zaten. En geen lullige 10 cm. Soms 30 cm. Tuurlijk wel vinexslootjes. Dagenlang ijshockeyen

    • Gerard schreef:

      Ik kan me ook de jaren zeventig herinneren. Ik had net lekker schaatsen geleerd en kon het jarenlang vergeten. Gelukkig werd de schaatscentrum de Uithof bij ons gebouwd. 78 was wel weer fraai gelukkig maar wel meer sneeuw en ijzel dan echt ijs. 80-er jaren waren natuurlijk wel top.

  7. Max schreef:

    Weet iemand hoe het zit met de grootste sneeuwexplosie ooit berekend in Oostenrijk?

  8. Henny de Guchteneire schreef:

    Ik zie op de weerkaarten dat de druk patronen (lage druk in scandi landen al weken lang vastgeroest zijn ……dan moet er nog veel veranderen.De straalstroom zit ook hoog in het noorden van Europa dus
    voorlopig nog geen winter in het vooruitzicht.

  9. lex schreef:

    “”https://nieuws.weeronline.nl/warmere-winter-door-klimaatverandering/””

    Vooral de laatste 5 winters in de V.S zijn veel warmer geworden –opwarmmodus AAN —

    • nils schreef:

      hoe dan? binnen bij de openhaard zeker?

    • nils schreef:

      De V.S. worden niet eens genoemd…

    • Hajo schreef:

      Mensen allemaal opletten dat het er dus helemaal niet om gaat of het nu warmer of kouder wordt… klimaat verandert voortdurend en achteraf – 30 jaar later – kijken we hoe het gegaan is… het gaat erom dat er gewoon geen goed bewijs is voor een verband tussen CO2 en temperatuur…. eerder nog is het totaal niet bewezen en is de theorie van zonneactiviteit die wolkvorming moduleert wel hard bewezen…. maar ook dat wachten we lekker af. In elk geval bewijzen berichten over warm dit of warm dat niets mbt de rol van CO2.

  10. Peter schreef:

    P.s. die grootste sneeuw explosie, doelde men op, doordat er overal nacht vorst was, dat de kunst neeuw blazers voloop konden loeien! snappie? Dus ludiek bedoeld van Hajo….dus ff tussen de regels door lezen…;-)

    • Dennis schreef:

      Nee hoor. Dat bedoelde Hajo toen niet

      • Peter schreef:

        O.k. jij je zin, maar meteofictie ! Ik zeg in december 2020 de hevugste sneeuwval in honolulu ,geloof je het dan ook? Meteofictie leuk maar hecht er geen waarde aan? De beste wensen nog! Gr peter!

    • Ronski schreef:

      Nou nee hoor, kom op, niet alles goed kletsen! Bij het juiste eind is bij het juiste eind maar ernaast is ernaast en dan niet van was maar geintje of bedoelde dit of zo.

  11. Hans schreef:

    Mooi voorbeeld van Nils gisterenavond….. 1-1-2012 met 12,9 °C als max. ooit gemeten en amper 5 weken
    later: BAM!!!!! – 18,9 °C !! E-tocht ging bijna door. O o o wat is dat lang geleden zeg….. 😉
    Weer heeft geen geheugen maar zou zeggen: vergelijk de weerkaarten van toen met die van nu.

  12. Ronski schreef:

    Der Januar startet zu mild, geht dann auf Normaltemperatur und entwickelt sich zum Ende wieder zu warm. Und das sogar in Bayern. Wo soll da noch Schnee kommen? (Quelle: wetter.de) Als je dat kaartje ziet met afwijking naar boven schrik je je rot;-( Zeker ook Noorden en Oosten.

  13. Cleven schreef:

    Klopt. Maar toch, veel vaste patronen tegenover jaaaren geleden zijn echt wel verandert.
    Hoe gewoon was het toen dat de radio nieuwslezer in november en december ons waarschuwde
    voor gladheid tijdens hagel en natte sneeuwbuien, vaak bij een noord westen wind en max. temp.
    van rond de vijf graden. Regelmatig als je dan wakker werd lag er nog een restantje van zo”n
    winterse bui. Dat is al heel lang geleden , die vaste patronen. Die komen echt bijna niet meer voor.
    Gewoon dat typische gure nederlandse weer, ik mis dat toch echt……..

  14. Spyfromthesky schreef:

    De winter heeft nu net Moskou bereikt en zal daar wel even handhaven. In tegenstelling tot eerdere en meer sneeuwuitbreiding richting Kiev, blijkt dit toch niet te gebeuren.

    GFS en ECMWF zitten op bijna 240 uur vooruit wel op één lijn. Overwegend een droge situatie, maar absoluut geen winter. Erg is in Europa, oostelijke landen ook nauwelijks kou voorradig.

    In een eerdere site die ik zag, al ruim voordat de winter moest beginnen zag ik een groot gebied dat al gemiddeld 3 graden te warm was. Dit brongebied blijkt inderdaad te warm. Ook nu nog steeds. Het is toch ook vreemd dat het straks ook zo iets dat Scandinavië in november het veel beter hadden met de kou, dan dat januari zich nu ook al ontwikkeld voor die landen.

    Zelfs de (wan) hoop van meteofictie zie ik niet. Ik moet wel zeggen dat dit ook al minder is geworden van de runs van voorheen.

    Het weer in de L.L. en dit geldt voor een erg groot gedeelte van Europa is noch koud noch erg warm. Een soort ‘niemandsland’.

    Europa kan zich zelf ook niet afkoelen wegens die telkens en telkens, bijna vanaf het begin van de winter van lage onder Groenland die zich vermengen met een wat minder uitstekende Azoren, maar te samen precies datgene doen van een semi WC op Europa af.

    We mogen in de L.L. dan best tevreden zijn als we het maar over het algemeen maar droog houden.

    Voor mijn gevoel lijkt schaatsen op natuurijs een lichtjaar verwijderd, Nou ja, dan toch maar een lichtpuntje als ‘lichtjaar’. Als de kaarten echt niet rond 19 januari 2020 niet gigantisch gaan afkoelen, dan geef ik het echt pas op.

    Spyfromthesky

    • Maarten schreef:

      Als het zo doorgaat met dat hogedrukgebied dan gaan we een Australische zomer tegemoet. Ik ga vast een brandweerman cursus volgen.

  15. sneeuwfanaat(Ron) schreef:

    Net thuis uit Seefeld na een fantastische 9 dagen winter ervaring met sneeuw zon en kou!! Helaas is dat in Nederland niet aan de orde ,ook volgens de gfs12.Totaal anti winterse run.Ik vind het bizar worden wat de modellen ons voorschotelen

    • Jorne schreef:

      Goed om te horen Ron, zo is je eindeloze positivisme niet voor niks geweest!

    • Tjeerd schreef:

      Ron, welkom thuis.
      Snap echt niet wat jij leuk vindt aan Seefeld. Wat een waardeloos en kneuterig skigebied. En koud?? Wij zaten in Kuhtai op 2500 meter. Was gewoon warm

      • sneeuwfanaat(Ron) schreef:

        Dank je Tjeerd
        Ja Seefeld is mijn 2de huis me ouders hebben er een appartement en ik vind het een mondain veelzijdig en sneeuwzeker(1200mtr dal) skidorp.Ik ski inmiddels met kids daar van 8 en 12 en dan is de roshutte gewoon een geweldig gebied niet groot maar wel een uitdaging en overzichtelijk en nogmaals zeer sneeuwzeker .Vanmorgen reden we naar airport en dan ligt er op 1000 mtr amper sneeuw ,maar in Seefeld wel.Verder kun je er fantastisch langlaufen wandelen zwemmen rodelen en schneeshuhwandern en de uitzichten zijn fantastisch.Kortom voor ons toppie.

        • Hans schreef:

          Zo is dat Ron! Ga ergens heen waar je het naar je zin hebt. Je doet het niet voor anderen. En ja, een appartement beschikbaar, met het vliegtuig… wie wil dat nu niet 😉

        • Skiwi schreef:

          Inderdaad Ron, iedereen kiest een bestemming die het best voor hem/haar past. Ikzelf ben (volgens mijn ouders) ‘made in Seefeld’ (bijna 43 jaar geleden) en ben er ondertussen ook al een keer of 25 geweest. Telkens fijne tijd gehad en was ook voor mij een beetje een 2de thuis, maar nu heb ik het wel een beetje gehad. Dat stressen over de weersvooruitzichten (wat heel wat oudgedienden hier vast wel kunnen beamen) en de regen die we de laatste jaren bijna iedere keer wel minstens 1 dag hadden waren letterlijk de druppel teveel…

          In de loop der jaren heb ik ook heel wat andere (en vooral grotere en hogere) skigebieden bezocht, waaronder Kitzbühel, Saalbach, Sölden, Obergurgl, St. Anton, Zürs, SFL, Ischgl, Trois Vallées, Alpe d’Huez, La Plagne, Tignes en vooral Zermatt. Al deze gebieden steken stuk voor stuk qua skiën toch wel mijlenver boven Seefeld uit. En daar kan de totaalbeleving in Seefeld voor mij helaas niet (meer) tegenop

  16. Erwin schreef:

    Nieuw jaar en dus weer nieuwe kansen ! Beste wensen voor iedereen hier nog!
    Kijken we naar de 12uur GFS OPER in perspectief tot het volledige ensemble dan ziet het er niet kansloos uit hoewel de Oper anders doet vermoeden…. Vanaf 14-1 is er een enorme grote spreiding in het ensemble. Kijken we naar de laatste dag (18-1) dan zitten we in de Bilt overdag gemiddeld weliswaar rond de 5 graden maar zit 55% van de lijnen onder dat gemiddelde. We zien een behoorlijke tube onder de 5 graden. We zien drie oplossingen die het gemiddelde fors omhoog trekken (P13,15,17). Oper heeft weliswaar wat ondersteuning maar behoort tot de zachtere leden. Morgen even een regenachtige dag en ook in de periode 7-10 januari. Daarna zien de we de neerslagkansen fors afnemen in het ensemble. Kans is redelijk groot dat we vanavond in de Pubrun (18u) een wat koudere oper gaan zien dan in de 12u run. Vanaf half januari zijn de kaarten nog niet geschud. Ik zal hier dus vanaf nu regelmatig aandacht besteden aan de Oper run in perspectief tot het gehele ensemble. Dat zal ik vooral doen voor de LL maar bij interesse ook voor de Alpen. Met name voor de GFS gezien de wat langere termijnvoorspelling (en dus meteofictie) dan EC.
    Ook specifieke vragen mbt een bepaalde wintersportplaats wil ik hier graag beantwoorden.
    Ook Hajo is op de hoogte dat ik hier af en toe weer zal gaan posten in het nieuwe jaar dus laten we het vooral leuk en interessant houden.

    • Hans schreef:

      Nee hé…….. nou Hajo, WSWM kan ook echt NIET slechter beginnen in het nieuwe jaar..… mij zie je (voorlopig) NIET meer. Succes met jouw site…………. poehee Hajo…… dit is wel het allerlaatste/slechtste van jouw kant mocht dit ECHT waar zijn!!!
      Ter herinnering zomaar enkele reacties :
      Ronaldo 5 december 2019 om 10:12 Hoi Koninks.
      Volgens mij is dit het allemaal niet waard. WSWM heeft gewoon een fijne community met zo nu en dan een trol ertussen. Als je die in de ban gooit of simpelweg negeert dan is het denk ik nog steeds de leukste wintersport site van NL. Over Erwin zal ik geen woord vuil maken en sta vierkant achter Hans en Roy.
      …..Als laatste: ik vind het echt bijzonder jammer dat er keer op keer gezeik is op WSWM. Daarmee ben jij ook niet geholpen want ik weet dat je door een heel diep en lang dal gaat. Mbt Erwin kan ik me alleen maar aansluiten bij Roy en Hans. Te vaak en te veel zijn wij door deze NARCIST geschoffeerd. Deze lijntjeskijker is een luis in de pels van WSWM die, zoals je ziet, mensen doet weglopen. Terecht! Die kun je maar beter bannen.

      Erwin houdt zich ook NIET aan zijn afspraak:
      Erwin 5 december 2019 om 14:02 Ik had graag een waardevolle en positieve bijdrage willen leveren dit seizoen (zoals iedereen tot dusver kunt lezen) maar als zaken in het verleden de boventoon blijven voeren en mij dat onmogelijk maakt, offer ik me graag op zodat in ieder geval Hans weer terugkeert. Hopelijk komen er oude of nieuwe weermannen bij want Jorne en Hajo kunnen ook niet alleen de kar trekken. Succes allen en ik wens iedereen een mooie winter!

      • sneeuwfanaat(Ron) schreef:

        Nou idd zeg Hans pffffffffffff
        Erwin hou je nu een aan je woord en reageer niet meer!!

      • Asten (Harmelen) schreef:

        Idem, solidair met Hans !

        Dit was het voor mij… als je als Hajo zo wanhopig bent dat je intrigant én narcist Erwin voor de zoveelste keer toelaat op je site dan houdt het gewoon op.
        De beste man is de arrogantie zelve en voelt zich boven iedereen verheven en heeft velen hier menigmaal tot op het bot beledigd..
        ‘Goeie’ zet Hajo !

      • maarten schreef:

        Daar gaan we weer. Voorlopig is dit van Erwin een prima bijdrage. Ik weet dat er in het verleden veel problemen zijn geweest, maar zou er niet een keer zand erover kunnen. Uiteraard zal hij zich wel moeten bewijzen, dat lijkt mij duidelijk. Maar goed, het is aan Hajo.

        • maarten schreef:

          Aha ik zie dat er meer op tegen zijn. Nou goed, jullie kijken maar. Als dit gezeik aanhoudt (van welke kant dan ook) is deze site ten dode opgeschreven.

    • Erik schreef:

      hoe is het mogelijk dat deze persoon die voor alle startende ellende heeft gezorgd, nu weer hier terug mag komen. Blij dat ik vorige maand ben vertrokken pff wat zonde en vervelend voor de liefhebbers

  17. Hans schreef:

    https://www.bbc.com/news/world-asia-india-50953950

    Hahaha… die “grote vriend” Gerrit H. toch….
    Gerrit Hiemstra ‏ @GerritHiemstra · 29 dec. 2019
    Gerrit Hiemstra heeft geretweet: Voor iedereen die zich afvraagt “Waarom besteden jullie geen aandacht aan de kou in #Alaska?”
    Het is er vrijwel constant te warm! Heel vaak meer dan 8 graden warmer dan normaal!
    ……Wakker worden Gerrit!!!!
    https://electroverse.net/anchorage-breaks-its-all-time-new-years-snowfall-record/

    • Jeroen amsterdam schreef:

      Alaska begon erg warm, maar kreeg daarna extreem koude boven lucht en dat met een vrijwel zeker sneeuwdek is het daar gewoon stervenskoud. Gelukkig hebben ze verwarming.

      Twitter hem maar dit plaatje:

      [img]https://www.wetterzentrale.de/maps/ECMOPNH12_0_34.png[/img]
      0 uur vooruit, dus huidige situatie.

      • Ronaldo schreef:

        Januari koude record verbroken. Bron: twitter
        [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1577999747.jpeg[/img]

        • Jeroen amsterdam schreef:

          Wat is het jaar record? Is dat die -63.3 C?

          • Hans schreef:

            Ik had het gezien en gelezen Jeroen vandaar mijn 1e reactie.

          • Ronaldo schreef:

            Nee.
            Dat blijkt Klinck research station te zijn met – 69.4c
            Weet er het mijne niet helemaal van.
            Kan op andere sites dit record nu ook niet verefiëren.
            Wellicht morgen meer duidelijkheid of bevestiging.
            Op website summitcamp gaat grafiek niet lager dan – 60c

          • Ronaldo schreef:

            Bron: wunderground.com
            GREENLAND

            What the coldest temperature measured outside of Antarctica might be is debatable. An automated remote weather station on the Greenland’s ice cap apparently recorded -92.9°F (-69.4°C) on December 22, 1991 at Klinck site during a research project by the Space and Engineering Center of the University of Wisconsin, Madison between 1987-1992. The site was located at 10,187’ (3105m) at 72°18N, 40°28W and manually checked on an annual basis. The lowest observed temperature in Greenland was an -87°F (-66.1°C) reading made at Northice (a British research station in existence for just two years) on January 1, 1954. This site was located at an altitude of 7680’ (2341m) and 78°04’N, 38°29’W. Given the very short periods of record for both of the above sites it is reasonable to assume temperatures lower than -70°C (-94°F) have most likely occurred at some place and at some time or other on the higher elevations of the Greenland ice cap. Therefore, I would argue that this region is the 2nd coldest place on the planet.

          • Jeroen amsterdam schreef:

            Kan niet meer verder op je reageren @ronaldo, dus dan maar zo. Koudste op ons halfrond is: https://wmo.asu.edu/content/northern-hemisphere-lowest-temperature in Rusland. Er is wel twijfel over de precieze temperatuur, maar die staat op -67,7 C. Dus nog even de wind daar wegvallen op Groenland.

  18. Cleven schreef:

    Hoe is het toch mogelijk dat in sommige pluimen nog steeds in de komende 14 daagse toch nog
    sneeuwkanjes zijn ? Dat lijkt wel verzonnen….en nergens aan gerelateerd…. toch ? Dan heb ik het
    over ons nu toch vrij warme kikkerlandje….heeeel vreemd gedrag van een computertje,,,,,,,

  19. Jorne schreef:

    Af en toe zit er nog wel een leuk lid bij het GFS maar veel soeps is het niet. Hieronder nummero 1. Ik weet het is een vastgeroest patroon wat een tijdje kan aanhouden en daar rekenen ook de modellen op, daarom komt vaak even plotseling de verandering ook alleen weet niemand wanneer. Ik duim voor een koude 2e helft van januari 🙂
    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1577992607.png[/img]

  20. Jorne schreef:

    Ha roep ik net dat de kaarten niet veel soeps zijn, komt EC hoofdrun met een kansrijke situatie. Wie weet zit de verandering er al eerder in dan dat we allemaal dachten 😉
    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1577993062.png[/img]

  21. Hajo schreef:

    Even voor de duidelijkheid: NIEMAND in de reacties heeft een vaste rol en NIEMAND is door mij gevraagd om regelmatig een bepaald commentaar te geven opeen weermodel of wat ook. Iedereen die meer wil hier kan weerman worden en gewoon blogberichten tikken. Zo is het altijd gegaan. Als je daarvoor past dan ben je gewoon reageerder en lulje wat mee met jan en alleman zonder een speciale rol te claimen. Mbt Erwin ben ik heel eerlijk: in het verleden modereerde ik niet en heb ik dus ook niet alles langs zien komen. Op zich vind ik een nieuw jaar wel nieuwe rondes nieuwe kansen…. we hebben duidelijke spelregels…. als iemand zich daaraan kan houden verdient iedereen een nieuwe kans. En is iemand gauw genoeg weer in de ban als het niet kies is. Dus graag niet panikeren om niets…. of bel me op 0654268634 om je bezwaren te bespreken. Schriftelijk is toch altijd moeilijk…. en bedenk dat we elkaar allemaal niet kennen als mens…. via de telefoon lukt dat een klein beetje…. maar eigenlijk moet je toch wel een biertje met iemand gedronken hebben. Stel iemand heeft ooit een ongeluk gehad en heeft hersenschade…. dat weet je dan ook niet direct… dus laten we gewoon erop houden dat men zich aan de regels houdt. En als iemand echt zeer groot bezwaar heeft bel me dan…

    • Hans schreef:

      Kom op Hajo!! … het gaat al 5 á 6 jaar zo en steeds is het elk (winter)seizoen GEZEIK met Erwin geweest!! Je gaat mij toch niet vertellen dat je dat (bijna) allemaal is ontgaan!? Hoeveel kansen moet deze NARCIST krijgen? Hij heeft er volgens mij al zeker 5 gehad! Heb jij dan de reacties al die jaren niet gelezen? Heb jij dan al die jaren geen contact gehad met Frederic, Ronaldo en leo? Want met name zij, de WSWMnen zijn het geweest die onder Erwin hebben geleden. Daarover genoeg geschreven lijkt me. Zelfs Ronaldo schreef onlangs heel duidelijk nog hoe het is gegaan (zie ook mijn bericht van 19.34 uur). Lees de reacties van “Sinterklaas” nog maar eens terug. Ook jouw eigen bericht plaats ik hier nog even, dacht dat jij van jouw “fouten” geleerd zou hebben Hajo ….
      Hajo 5 december 2019 om 13:24
      Ik heb de weermannen laten weten dat ze zo terug kunnen. Al enkele weken terug. Maar zij zijn verder gegaan in hun leven… zo gaan die dingen. Het is absoluut een gemiste kans. Normaal was is de man van de opportunities die nooit opgaf…. ik weet ook niet waarom ik vorig jaar deze tijd deze meest voor de hand liggende optie niet zag. Ze zeggen wel eens: alles wat gebeurt gebeurt voor een reden…. maar dan ben je het toch ineens kwijt en denk je .. how on earth? Misschien toch een voorbeeld van Murphy’s law….”……
      Maar goed Hajo, het is jouw site, jouw blog. Doe wat je (vind wat je) moet doen.
      Ik ben maar een reageerder zoals veel anderen en die kun je alleen maar kwijtraken…..

    • Maurice schreef:

      Stoere zet van Hajo! Ben het met je eens… meer gast bloggers etc lijkt me alleen maar leuker. Mis Ab uit het westland ook. Een kort en leuk bericht van meerdere mensen met verschillende kijk op situatie is juist heel gaaf. Interactief en juist niet alleen maar zenden vanuit 1 weerman!
      Mbt Erwin.. thja

    • paco37 schreef:

      Wijze woorden Hajo,
      Een nieuw begin in 2020!
      Ik geloof nu wel dat Erwin echt wel weet wat van hem verwacht wordt.
      Dus Erwin welkom terug en succes met de bijdrage op WSW.
      Misschien ok als tip eens een hartig wordje te spreken met mensen die niet kunnen vergeven, zo langzamerhand zijn zij de personen die het leesvoer naar beneden halen.
      Hajo ga zo door en het gaat weer hoed komen als je duidelijkheid gaat stellen.
      Succes

    • Hans schreef:

      Ik “lulgewoonwatmeemetjanenalleman” Hajo. Deze moest ik even opzoeken maar dat was toch ook een soort van moderatie? waarschuwing?….. Hajo zegt: 17 november 2016 om 23:24 Beste Erwin,
      Wil je de spelregels even nalezen. We zien dat Eef = Erwin. Niet meer doen ajb.
      Groet, Hajo
      In het verleden werkte Erwin met diverse Nicknames om zichzelf de hemel in te prijzen of van änderen (lees:zichzelf) complimenten te ontvangen. Ook NU nog 2-1-2020!!!!
      Dus Erwin, tot NOOIT en neem je vriendje mee! Je weet wel wie ik bedoel toch?

  22. Erwin schreef:

    Heel graag had ik hier in 2020 nog mijn inhoudelijke bijdrage geleverd en vragen beantwoord. Voor mij geldt: nieuw jaar en nieuwe kansen. Helaas geldt dit voor een aantal niet. Dat vind ik oprecht jammer maar dan laat ik het hier in mijn postings dus maar bij. Hou het op deze site na deze post weer inhoudelijk en maak de site weer groot!. Want dit is echt de beste en mooiste wintersportsite die er is! Een mooi jaar allen en hopelijk komt die winter hier in de LL toch nog op de hoek kijken!

    • paco37 schreef:

      Prima geschreven Erwin,
      Je verdient een nieuwe mooie kans.
      Ieder mens verdient dit, en je heb berouw geschreven en ervan geleerd.
      Ik zal met genoegen je berichten volgen.

    • sneeuwfanaat(Ron) schreef:

      Mooi gesproken Erwin hou je aan deze woorden!

      • Erwin schreef:

        Bedankt Paco. Ik had gehoopt dat in 2020 weer mooie berichten/posts te kunnen schrijven maar de weerstand bij een aantal is blijkbaar nog wat te groot en dan moet ik gewoon mijn verlies nemen. No hard feelings. Blijf hier wel lezen want berichten van Hajo en Jorne zijn gewoon erg goed! Dit was dus echt de laatste post.

        • paco37 schreef:

          Erwin kop op man!
          Precies wat je net zelf schreef… een paar die het niet leuk vinden..zo wat….. neem het af tegen de velen die je wel welkom heten.
          Erwin ik vind dat je door moet zetten, dan toon je de ware Erwin en maakt de site uiteindelijk weer bloeiend.
          Ik kan niet wachten op je volgende bericht..want je heb enorme kennis.
          KOM OP EN KOP OP!!!!

  23. Jopie schreef:

    Wat mij betreft komt Erwin zijn kennis delen. Zolang Niet betweterig. En altijd argumenten ondersteunen met feiten

    • Spyfromthesky schreef:

      Idem. En vooral de toon van mogelijkheden aangeven zou een plezierige setting wezen. Argumenten in deze zijn altijd onzeker, maar we hebben niets anders dan de gegevens per run en moeten dan telkens dealen met die ‘argumenten’.

      Spyfromthesky

  24. Jorne schreef:

    En ook de windrichtingpluim ziet de plannen van de hoofdrun 🙂 De control zet in op oostelijke winden en vanaf de 12e volgt een klein clustertje. Het begin van iets moois? In ieder geval weer iets om in de gaten te houden en dat ontbrak afgelopen dagen nogal.
    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1577997190.png[/img]

  25. Remko schreef:

    Duidelijk is dat de reaguurders van deze site een afspiegeling is van onze maatschappij. Betweterig, intolerant, zelfingenomen en zo kan ik wel doorgaan. Maar beste mensen, we weten allemaal dat onze maatschappij hierdoor naar de filistijnen gaat. Dus als dit een afspiegeling is, dan ook deze best wel mooie site. Laat elkaar in waarde. Discussiëren op inhoud en vooral over het weer. Over het klimaat worden we het niet eens zo blijkt wel. Maar het weer is niet zo moeilijk om op terug te blikken. Alleen vooruitblikken is ondanks de geweldige investeringen in de modellen nog steeds lastig. Jammer maar helaas maar om je daar over op te winden? En dan komt er geen winter in de LL of valt de sneeuw in de Alpen of waar dan ook tegen, het is de natuur mensen. En daar hebben we geen invloed op, wel op ons zelf. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wat mij betreft hoef je het verleden niet te vergeten. Maar de zwaarste crimineel krijgt in zijn of haar leven een herkansing. En voor zover ik weet, zijn er hier geen zware misdaden begaan. En ben je gekrenkt, bespreek dit dan niet via dit platform. En we hoeven niet allemaal door één deur, dat maakt deze wereld juist zo interessant. Maar zorg wel dat jij er wel met een gerust hart door kunt. Een inspirerend weer jaar 2020 met spannende kaarten, meteofictie en ja ook discussies. Maar wel eerlijk en oprecht. Zo, ds. Gremdaat heeft gesproken.

  26. Michael schreef:

    Helemaal eens! Wees tolerant en stoor je niet overal aan. En als je iets niet wil lezen dan sla je het toch lekker over.
    Wat ik af en toe mis is een “like” knop.
    Er zijn vanavond leuke en goede reacties geplaatst waar ik het roerend mee eens ben die ik graag een duimpje had gegeven.
    Ik hoop oprecht dat iedereen op deze site blijft en zijn visie blijft posten.
    Ik hou juist van de diverse invalshoeken van iedereen.

  27. Tom schreef:

    Ik reageer hier bijna nooit maar wil nu toch eventjes iets kwijt tegenover @Hans. Je kan beter af en toe is je mond houden want de reacties hier van Erwin vond ik altijd beter dan die van jou. Las ik met veel plezier. Hoop dat hij toch nog reageert en zo zijn er meerdere denk ik. Dus af en toe nadenken voor je iets post Hans. Grt

    • Hans schreef:

      Ha Tom. Jij wil nog iets “ recht zetten”? Ja ik heb jou ca. 1 á 2 jaar geleden hier bij name genoemd omdat jij degene bent/was die hier plagiaat speelde/speelt. Je weet vast nog wel bijv. alles van Frederic over de SSW etc. en dan op een andere site plaatsen en een beetje stoer lopen doen! Terwijl jij er eigenlijk niets van snapt(e). Zou zeggen: ga zo door Tom!

  28. Tom schreef:

    Mooi beschreven van je @Remko

  29. Snowfever schreef:

    Erwin, wat mij betreft ben je van harte welkom!

      • Erwin schreef:

        Als Hans zo sportief is om met mij een biertje te drinken zodat bij hem de kou uit de lucht is vind ik dat prima. Dus Hans, neem mijn uitnodiging aan en laten we achter de schermen wat af spreken om voorgoed de lucht te klaren. Anders is het beter dan ik hier niets meer post omdat de reacties anders afleiden van waar het over moet gaan en dat is het weer in de LL en Alpen. En daar is echt niemand mee gediend. Dus Hans, zand erover please en mail me achter de schermen even dan spreken we wat af. Let it go!

        • Hans schreef:

          Jij snapt het echt niet hé Erwin. Hoe hypocriet kun je zijn. Het gaat niet om mij “Hans” , het gaat om alle lezers en reageerders. Het lijkt wel of jij Hajo, WSWM het “laatste zetje” wilt geven. Succes ermee!!

          • Erwin schreef:

            Hou aub op met blackmailen en deze onterechte beschuldingen Hans. Praat het persoonlijk met uit als je nog wat dwars zit want zo maak jij het mij onmogelijk. Dat weet je zelf ook. Laten we alsjeblieft leuk houden en ook interessant want we kunnen beiden inhoudelijk voldoende bijdragen op een positieve manier op deze site. Maar nogmaals als jij het niet wilt bijleggen haak ik wel af hoor.

  30. Mark (Breda) schreef:

    De modellen geven weinig stof tot discussie maar de terugkeer van een oude bekende wel.

    Een beetje lief zijn naar elkaar toe mensen. En feedback geven wanneer iets niet lekker gaat en/of in strijd is met de gedragsregels van de site.

    @Erwin: je hebt nu eenmaal een geschiedenis hier. Leer van het verleden en houd je aan de eerder gedane beloften. En dan gaan we het allemaal zien.

  31. Roy schreef:

    Poehhh ik ga even to the point reageren! Hajo lijkt wel een kat in het nauw. Rare sprongen en niet betrouwbaar. Het leek juist even rustig maar vervolgens haalt hij wederom de duivel in huis. Onbegrijpelijk! Cum laude op de uni maar als manager een nul. Over lijken voor de clicks Hajo? Wij “lullen” hier toch ook maar wat mee @Hans. Hoe minachtend je kunt praten over degene die je jaren inkomsten hebben bezorgd. Geen lezers, geen sponsoren, geen inkomsten. Door al die duizenden reacties rijd hij nu nog in een Kadjar. Voor zijn berichten kwamen ze op een enkeling na allang niet meer. Waarschijnlijk was alleen een titel al genoeg geweest. De reacties waren namelijk de kracht van deze site. Blijf op de achtergrond rustig lezen Hans en wacht af tot er zich een alternatief opdoemt. We weten inmiddels wel genoeg toch? Ben er van overtuigd dat er iemand of iets in dat gat springt wat er nu is. Kwestie van geduld het schip is zinkende.

  32. Teus schreef:

    Prachtige reactie van Remko. Lees wat je wil lezen en maak jezelf niet zo belangrijk. De reacties op een bericht van Erwin zijn beroerder dan de man zelf. Waar hebben we het over. Duimen voor winterweer is voor nu veel belangrijker

  33. Koninks schreef:

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1578005653.jpeg[/img]

  34. Nadia schreef:

    Reageer niet zo veel al ben ik jaren een trouwe lezer. Aan de ene kant wil ik me niet mengen in de discussie om het niet verder te voeden en juist de input over het actuele weer en de meteofictie de boventoon te laten voeren, maar zelf was ik ook – net als Roy – hoogst verbaasd over de reactie van @Hajo over het „lullen“ over het weer door de volgers van deze site……
    M.i. doe je hier heel veel mensen/volgers mee te kort die oprechte reacties/aanvullingen plaatsen of vragen stellen mbt tot de dagelijkse posts.
    Een opmerking bij het schofferende af vind ik bijna.
    Mensen doen werkelijk hun best om medelezers bij te praten, uitleg te geven, op de hoogte te houden van ontwikkelingen en/of een situatie ter plaatse te bespreken en dan krijg je “lullen” als antwoord….
    Misschien bedoel je het niet zo zwart-wit als het er staat maar zoiets blijft wel hangen.
    Gezien de sfeer en de moeizame gang van zaken dit seizoen geen goede zet.
    @hans ik begrijp je standpunt gezien de eerdere misstanden echter als Hajo er schijnbaar geen moeite mee heeft – wat meer over hem zegt dan over z’n volgers – dan is het misschien voor jezelf beter om je niet telkens de tent uit te laten lokken. Plaats gewoon lekker je eigen posts en lees wat je interessant vindt en laat de rest mooi voor wat het is. Jij hoeft van deze site niet te leven.
    “Vroeger, in het begin” was het een heerlijke site.
    Nu wijk ik steeds vaker uit naar andere sites hoe jammer ik het ook vind.
    Wie weet keert het tij als iedereen gewoon alleen inhoudelijk op het weer of de meteofictie gaat reageren waardoor we
    in de winterperiode weer 10x per uur op F5 gaan klikken

    • Pieter schreef:

      Heel sneu dat jullie mekaar allemaal aanvallen hier.is een leuke site alleen op deze manier kan je nog beter in de peuter speelzaal gaan zitten..die hebben namelijk wel t vermogen om dingen weer bij te leggen

  35. Wessel schreef:

    Ik dacht dat de modellen het weer waard waren om over te praten (ECMWF niet slecht) en vandaar de vele reactie’s. Maar das was nie…

  36. Kristof schreef:

    Iedereen precies nood aan een winter periode nieuw jaar nieuwe kansen.Hopelijk word deze bbq winter en kaarten terug beter,samen met de sfeer….

  37. joke,riederalp schreef:

    Eerlijk gezegd kom ik hier voor het weer en niet het hakketak er omheen.
    Leuke live beelden en toestand van de sneeuw …
    Al het andere zie ik liever op een andere site…..

  38. maarten schreef:

    De ochtend runs krijgen een enkeltje prullenbak. Althans de opers. De rest heb ik niet bekeken.

    • sneeuwfanaat(Ron) schreef:

      Klopt Maarten slechte runs.Ook ensemble bij gfs 0h is gewoon niet goed voor de ll .
      Wat opvalt is het enorme standvastige hoge druk gebied boven centraal Europa,en dus op de verkeerde plek wat betrefd winterweer

      • Skiwi schreef:

        Niet alleen slecht voor de LL: ook voor de Alpen warm en sneeuwloos…

        • sneeuwfanaat(Ron) schreef:

          Mee eens je vergeet alleen de mooie sneeuw voor de noordoostalpen niet morgen Skiwi,die komt zeker en daarna weer Kaiserwetter! Kan slechter lijkt me 🙂

          • Skiwi schreef:

            Het zou inderdaad kunnen dat ik dat vergeet Ron, maar aangezien ik de naar andere kant van Alpen (Val d’Isère begin februari, Fiss begin maart en Zermatt begin april) ga deze winter kan de noordoostkant me niet zoveel schelen 😉

    • Jorne schreef:

      Nu alleen nog even kijken naar pluim EC, gisteravond een leuk voorzetje maar na het zien van de oper vanochtend verwacht ik er nu weinig van…

  39. joke,riederalp schreef:

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2020/01/1578034427.jpeg[/img] Misschien een beetje pelleboerachtig, hier ochtendrood water in de sloot. Plus 1 graden en windstil.

  40. Leo H schreef:

    We zijn het nieuwe jaar ‘goed’ begonnen, jongens!! Dat het ook om die reden maar snel mag gaan winteren.

  41. Tom schreef:

    Ik ben wel een andere Tom hè @Hans en je bent echt een klein kind

    • Skiwi schreef:

      Daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens: ‘t zal niet door het gedrag van Erwin uit het verleden zijn (want nu gedraagt hij zich zoals het hoort), maar eerder door dit constant geklaag van Hans en een paar andere zijn dat lezers én sponsors zullen afhaken…

  42. Maurice schreef:

    Ik hoop toch op een storm… zal de kaarten flink kunnen schudden. Schijnt volgende flink te gaan waaien.

  43. Hans schreef:

    WSWM is een site van Hajo en hij moet doen wat hij het beste vindt. Wens WSWM “succes” met de nieuwe weerman Erwin.
    Voor de goede orde: ik heb mij zelf nooit geprofileerd als weerman want dat ben ik niet daarvoor weet ik er te weinig af. Ik ben gewoon “een” reageerder van het 1e uur, zeg maar “lulgewoonwatmeemetjanenallemaal” reageerder. Het is geen wedstrijd Hans vs Erwin wat sommigen denken of zien. Ik kom alleen maar op voor belangen van de (meeste) reageerders hier zoals ik ook altijd opkwam voor de WSWMnen in hun strijd met/tegen Erwin wanneer zij steeds maar weer werden geschoffeerd etc. etc. Zou zeggen tegen de aanhangers van Erwin: lees het nog maar eens terug en als je het dan nog niet snapt……
    Heb zeker de eerste jaren veel lol gehad en mooie reacties kunnen delen/ontvangen maar nu is de lol er voor de zoveelste keer af. Wens jullie nog een mooi winter(sport)seizoen.

    • sneeuwfanaat(Ron) schreef:

      Hans jij gaat niet weg voor iemand die de boel al ZOVEEL KEER verpest heeft.En nu voor de zoveelste keer probeert terug te komen!!

  44. Thomas schreef:

    Jorne, topper! Altijd de inhoudelijke bijdrages zonder je te mengen in de discussies die hier werkelijk nergens over gaan. Mensen nemen zichzelf echt veel te serieus.
    Ooit met Hajo vanuit sneeuwhoogte.nl meeverhuisd naar zijn eigen website. Door zijn manier van schrijven altijd al gehaat en geliefd. Helaas is zijn enthousiasme wat getemperd door een meer bedrijfsmatige aanpak, wat ik volledig begrijp door zijn privéleven. Ik vind het allemaal prima. Als het mij niet meer zint ga ik wel ergens anders heen. Zouden er hier wat meer moeten doen. Sommigen nemen zichzelf en hun rol hier echt veel te serieus. Je HOEFT hier niet te komen…

  45. Hjs schreef:

    Weer ff on topic, nieuw alltime gemeten high in Scandinavia 19c…..

    https://www.severe-weather.eu/mcd/scandinavia-highest-ever-winter-temperature-record-norway-mk/

    Re Hayo, moderate een beetje, zorg dat het persoonlijke aanvallen een beetje in toom wordt gehouden.

  46. Hajo schreef:

    We zijn er weer met een ochtendbericht met ook nog iets mbt de discussie hier: https://wintersportweerman.nl/gisteren-idioot-warm-in-noorwegen-maar-nu-sneeuwstorm-115627/

  47. Dennis schreef:

    Ongelooflijk dat Erwin er wederom is… Nu zie je de scheuren komen bij WSWM… Ik ga er niet eens woorden aan vuil maken.. Wat ik zo jammer vind is dat er zo enorm weinig flink uitgebreide weerberichten uitkomen… Het zijn echt de kortste weerberichten van alle weersites geworden.

    En dan ook nog de reageerders voor Janenalleman uitmaken.. die mensen waar deze site al jaren op draait… die continu F5-en waardoor er enorme aantal clicks/views zijn… waardoor er waarschijnlijk een Kadjar onder zijn kont hangt. Ik snap dat echt niet. NIet iedereen heft die weer ervaring. Maar door vragen van bv mij als leek, wordt er weer gereageerd..
    Maar zal me voortaan als achterafje opstellen en een janenalleman persoon. TOP!

WSWM.nl heeft duidelijke spelregels voor reageerders. Surf eens naar deze spelregels zodat je weet hoe we het hier leuk en gezellig en vooral informatief houden. Discussie is leuk maar we vallen niemand persoonlijk aan. Een kritische houding is welkom - opbouwende kritiek is een geschenk - maar laat misschien ook eens blijken hoe zeer je het harde werken van het team waardeert. Om dat meteen even om te keren: het team van WSWM.nl draagt alle reageerders op handen! Onze levendige community is waar we het allemaal voor doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Alvast bedankt voor je bijdrage aan dit mooie platform. Controleer je reactie nog eens op spelfouten en al te scherpe randjes.

Plaats de url van je uploaded image tussen [img] [/img] tags in je comment. Uploaden kan met het fototoestel bovenin of op http://nl.tinypic.com/.