zell am see kaprun
Lees verder >

Fiets hier langs de meest indrukwekkende wegen.

Obertauern
Lees verder >

Genieten met het ganse gezin? Dat kan perfect in Obertauern.

#SayHelloToSpring
Lees verder >

Uw Ski-ervaring wacht op u op de berg

Kleinwalsertal
Lees verder >

Met een skipas kunt u 48 gondels en liften naar de 2 landen op de berg brengen.

Koudst en natst winterhalfjaar in Amerika sinds begin metingen

check ook eens

136 Reacties

  1. Jeroen amsterdam schreef:

    Al het weer wat nu op aarde plaats vind valt precies in de natuurlijke variatie van het Holoceen. Er is geen enkel bewijs dat we hier bovenuit zullen stijgen als het gaat om kou, warmte, droogte, regen en stormen. Daarom is ook elke vorm van belasting op Co2 uitstoot onwettig. Dus elke keer als er verkiezingen zijn heb ik slecht de keuze uit twee partijen om te stemmen.

    Ik vind het erg sterk van je Hajo dat je er tegen in durft te roeien aangezien je webpagina toch hoofdzakelijk een wintersport pagina met toch een mainstream sponsor die liever correct zou willen blijven.

    Moet je eens voorstellen hoe goed ons land het had kunnen doen als we niet zo onzinnig bezig waren. Denk aan gratis onderwijs, lage belasting en goedkoop tanken. Ook zal onze sociale zekerheid niet in het geding komen(dat komt het nu wel). Was laatst een CDA fossiel die eventjes kwam zeggen dat we AOW en dergelijke opnieuw moeten overwegen.

    • Paul A Club 1989 schreef:

      Ander feitje: met de subsidies die we tot op de dag van vandaag hebben besteed aan electrische auto’s hadden we iedereen in NL met 66 jaar met pensioen kunnen laten gaan.

      Laat dat even bezinken. Fijne avond.

    • Joalie schreef:

      Helemaal mee eens! Betalen voor CO2 uitstoot is belachelijk. Laat ze maar eens een heffing gooien op wegwerpplastic, lijkt me een stuk zinvoller.

      • Pieter (andere) schreef:

        Plastic, fijnstof, beton, asfalt, vlees, etc

        • Pieter (andere) schreef:

          Niet te vergeten: 2% norm mbt leger…

        • Hajo schreef:

          Plastic en fijnstof zijn ook hypes….. vlees ook…. kan ik uitleggen. Wat je met beton en asfalt bedoelt snap ik niet.

          • Pieter (andere) schreef:

            Dank voor je reactie. Persoonlijk zie ik liever meer groen dan asfalt. Meer groen ipv asfalt zal een positief effect hebben op het leefklimaat (hoop ik). Waarom plastic en fijnstof geen probleem zijn snap ik niet.

          • Conure schreef:

            @Hajo, ik vind dit wel een erg kort door de bocht redenatie. (micro)Plastics en fijnstof zijn wel degelijk en bewezen een probleem voor zowel milieu als volksgezondheid. Dat het wellicht gehypt wordt kan misschien zo ervaren worden maar aan de andere kant is dat nodig voor een groot deel van de bevolking om issues aan het licht te brengen.

          • Mark (Breda) schreef:

            Plastic een hype? Hajo, je dondert nu even 5 treden naar beneden op mn geloofwaardigheidsladder. Die microplastics zijn echt een ding. Gezondheid van mens en dier zijn in gevaar. Ik kan je mening soms nog verdragen maar dit is echt een hele domme opmerking van je….denk jij dan werkelijk dat dat er niet toe doet?

          • Hajo heeft wel degelijk een punt wanneer het gat over fijnstof, dat zijn allemaal broodje aap verhaaltjes om verdoken taksen en belastingen te kunnen innen. Door de klimaatkerk en hun fanatieke gehersenspoelde klimaatnazi’s.
            Een Duits hooggeleerde professor legt het allemaal haarfijn uit in onderstaande video:
            https://www.youtube.com/watch?v=_Ym9EEXRpbA

            Wat plastic betreft ben ik het niet eens met Hajo’s standpunt, het komt in onze voedselketen terecht en is een groter probleem dan wij met z’n allen denken.
            Hoe vaak ik mij per dag erger aan de hoeveelheden zwerfvuil, meeste gedeelte PET flesjes, ik in de grasbermen zie liggen is werkelijk beangstigend.

  2. Breunis (Nature Trail) schreef:

    Zeer interessante presentatie!
    Ben benieuwd of we in West-Europa tot 2025 evolueren naar een koud en droog klimaat of juist naar een koud en nat klimaat.
    Het is een feit dat CO2 hierop geen enkele invloed zal hebben.

  3. Wim schreef:

    Site met wereldwijde bliksemontladingen
    http://nl.blitzortung.org/live_lightning_maps.php

  4. joke,riederalp schreef:

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559715518.jpeg[/img]
    Het ijs op de Aletschgletscher komt al onder de sneeuw vandaan.

    • joke,riederalp schreef:

      [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559715827.jpeg[/img]
      Daarentegen ligt er nog een dikke laag sneeuw op sommige pistes.
      Zou dat ook komen dat er kunstsneeuw tussen zit dat het zo lang duurt?( en natuurlijk het hele seizoen geplet)

  5. Hjs schreef:

    https://www.wintergek.nl/actueel/temperatuur

    Na de dip in mei is het lopende 31 daags gemiddelde alweer in de plus gekomen. De zomer wordt gewoon weer warm.

    • Hans schreef:

      Ja ……. dat denk ik ook…. warm, eehhh nee, het wordt heet én droog, nee….. nog droger. Nog véél erger dan 2018. We zullen verbranden!

    • Geert schreef:

      Ah…hier is de man met de glazen bol, die zo graag z’n overtuiging zou zien bewaarheid worden. Ja…het wordt extreeeeeeeeeeeeeeeeeeem heet! Dit jaar gaan we er echt allemaal aan! Geen druppel water valt er meer uit de lucht tot de 17de december.

  6. Hans schreef:

    Weer eens ouderwets veel neerslag opveel plaatsen. Goed voor moeder natuur etc. Komende 24 uur nog meer…
    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559725236.png[/img]

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559725236.png[/img]

  7. Patrick schreef:

    Zat net even te kijken naar de zomerbeelden op de VRT . Wat ligt er nog veel sneeuw op bepaalde plaatsen vanaf +/- 1800 a 2000m !!! Is wel verschillend van plats tot plaats maar bvb in de omgeving Salzburgerland ( Wagrain, Flachau, Zauchensee, Obertauern enz .. ) ziet het nog goed wit boven 1800 m zelfs soms tot 1600m . Uitzonderlijk toch op 5 Juni of niet ?

  8. Theo schreef:

    Hier in Washington DC de op een na warmste april ooit gehad. De gecombineerde april-meimaand was de warmste ooit. Ik zie veel opmerkingen de afgelopen tijd over de kou in de VS. Hier aan de Oostkust een iets te warme winter en veel te warm voorjaar.

    • Hjs schreef:

      Niet van die opruiende praatjes, allemaal leugens. Het was koud, en het zal alleen maar kouder worden! 🙂
      Ongetwijfeld kloppen de meetreeksen niet, liegen de meteodiensten erc etc.
      Trump zal ongetwijfeld snel ingrijpen en deze kul tot een einde brengen.

      • Theo schreef:

        ha ha ik ben ook geen aanhanger van de klimaatkerk maar ook hier op de mainstream (NBC, CNN) wordt er uiteraard onmiddelijk een verband gelegd met klimaatverandering. Dat we vorig jaar de koudste januari en maart in 40 jaar hadden is dan alweer snel vergeten.

        • Ronaldo schreef:

          Tja Theo, je bent dan ook net een grensgevalletje. Washington DC ligt nog net in de warme zone. De rest van USA toch echt veel te koud. Maar warmte trekt nu eenmaal veel meer aandacht naar zich toe deze dagen dus is dat wellicht breaking news.
          [img]https://wintersportweerman.nl/wp-content/uploads/2014/10/grensgevalletje_2019-06-05_1638.png[/img]

          • Hans schreef:

            Dat was mei en juni is nog maar net begonnen, pas 5 dagen oud. Maar wat doet dat bij Theo? Juist ja! 😉

            [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559751585.png[/img]

        • Hjs schreef:

          Als je zoekt kun je natuurlijk altijd wel een record vinden ergens, kou of warmte.
          Deze site is wel een tegenhanger met vooral accent op kou.
          Wel apart trouwens dat, in de us best nog wel wat koude records te vinden zijn, terwijl Europa daar helemaal niet meer aan meedoet.
          Verklaring? Afnemende jetstream?

          • Hans schreef:

            Daarom heet dat hier ook WINTERSPORTWEERMAN.
            Jij bent trouwens een fervent aanhanger van de warmte.

  9. Breunis (Nature Trail) schreef:

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559732533.jpeg[/img]

  10. Ronaldo schreef:

    Om heel eerlijk te zijn lig ik soms echt in een deuk om die klimaat gekkies. Ieder natuurlijk z’n mening en ik begrijp de alarmisten soms wel. Als je bijvoorbeeld naar de T2M op de NP kijkt is die al tijden erg hoog. Heeft natuurlijk ook met de AMO etc. te maken. Lang verhaal. Zonder je echt in de feiten te verdiepen is het net als een religie: je gelooft in klimaatverandering veroorzaakt door de mens, of je gelooft het niet. Veel mensen zijn slechts volg vee en vormen een mening zonder ook maar 1 letter over het fenomeen te hebben gelezen. Begrijpelijk maar jammer!
    Maar deze keer schieten de de alarmisten zichzelf in de voet met onderstaande artikelen. Mooi hoe klimaat neutrale mensen zoals Ryan Maue dit op Twitter hier de vloer mee aanvegen. Gekkies doen veel om een substantieel bedrag uit de onuitputtelijke subsidiepot bedeeld te krijgen. Wellicht dat een forse belasting op CO2 ons nog kan redden want anders zal ons hetzelfde lot ondergaan als de Dinosauriërs over een jaar of 30. Ben dan 82…..toch een mooie leeftijd met mijn leefstijl 😉
    [img]https://wintersportweerman.nl/wp-content/uploads/2014/10/EIND-DER-TIJDEN-1-D8N6KMBXoAAwL0d.jpg[/img]

    [img]https://wintersportweerman.nl/wp-content/uploads/2014/10/EIND-DER-TIJDEN-2-D8MSzpMW4AAH8U2.jpg[/img]

    • Roland Bodegraven schreef:

      Volgens mij kunnen wij prima overleven tussen de -50 en de +50… Treurige berichten. Diep triest.

    • Pieter (andere) schreef:

      Bovenstaande CNN bericht klinkt als een “worst case” scenario. “Mogelijk”. Daar geloof ik ook niet in. Toch hoeft verandering, dwz anders omgaan met de aarde, niet zo slecht te zijn. Dat is / kan vooruitgang betekenen. Wat mij betreft een middenweg. Niet niks doen maar wel wat doen. Bijvoorbeeld: meer groen in de woonomgeving. Een keer vaker op de fiets ipv auto. Vlees een keer overslaan.

    • Hjs schreef:

      Waanzin natuurlijk, ook een flinke opwarming zal de mensheid natuurlijk niet uitroeien. We zijn net ratten, zitten overal en bijna niet uit te roeien. 🙂

      • Bart (Amsterdam) schreef:

        Lastig om in te schatten inderdaad. Maar droogte/honger is wel een aanjager voor oorlogen etc. Beetje flauw om alle mensen die zich zorgen maken, weg te zetten als subsidie jagers.

  11. Breunis (Nature Trail) schreef:

    Gisteren een tornado vlakbij de Nederlandse grens.
    https://www.wetteronline.de/wetterticker/fotos-tornado-wuetet-in-bocholt-201906058952605

  12. Bart (Amsterdam) schreef:

    De Korbersee (op 1600 meter) begint eindelijk een beetje te ontdooien (5 juni!), mooi plaatje:
    https://www.foto-webcam.eu/webcam/koerbersee/

  13. Hans schreef:

    Wind draait langzaam naar W/NW, frisse wind over het nog koude zeewater stroomt binnen. Sowieso geen vuurwerk in het westen.
    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559745227.png[/img]

    • Hans schreef:

      [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559745390.png[/img]

      • Conure schreef:

        Temp is niet het enige ingredient voor vuurwerk, de lucht die vanuit het westen komt is namelijk erg vochtig. Vannacht komt daar dan een thermisch laag tegen aan en de ingredienten zijn er daarmee in ieder geval. Wordt weer een gevalletje nowcasten (midden in de nacht dat dan weer wel).

  14. Hans schreef:

    ICON komt met deze voorspelling tot morgenochtend…………………….

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559754551.jpeg[/img]

  15. Roland Bodegraven schreef:

    Zo dan… Ik kijk ff op de europese radar. Dat systeem is groter dan gister. Benieuwd of dat nederland nog halen.

  16. Roland Bodegraven schreef:

    Inmiddels in het zuiden code geel

  17. Roland Bodegraven schreef:

    Trouwens… Ik kan nergens een upload doen. Zie nergens de knop daarvoor. Heb namelijk een plaatje van de ontladingen van gisteren die mijn geklaag over gemis aan onweer in bodegraven bevestigd.

  18. Artus Missorten schreef:

    Hier een tiental minuten zware regen en hagel gehad in Sint-Genesius-Rode (Brussel) en die buien gaan naar Nederland door.

  19. Mark (Breda) schreef:

    Zwaar onweer Breda. Wat een knallen. 4 1 voor Breda.

  20. Mooie strook momenteel, helaas pist Puurs weer flink naast de pot. Op enkele bliksems en donderslagen na is het alweer allemaal verder getrokken.
    Terwijl ik 5 jaar zit te branden van ongeduld om nog eens bliksemfoto’s te maken.
    Het wordt mij echt niet gegund… 😮

    http://map.blitzortung.org/#4.61/49.24/7

  21. Robin schreef:

    Net op buienradar gekeken; wat een spectaculaire vormen!

  22. Hans schreef:

    Volgende week nauwelijks de 20 gr. volgens EC (maar ook GFS)
    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559768390.png[/img]

  23. Roland Bodegraven schreef:

    Estofex heeft het over flinke kans op supercellen die aan het ontstaan zijn boven frankrijk/belgie en trekkend naar nederland. Hier overigens mooie lichtshow, maar nog steeds niets boven bodegraven. Minimaal 6s tussen flits en donder.

  24. Tsja… ik zeg het jullie, kloothommels zijn het, doodstraf opnieuw invoeren in Europa:

    https://www.watson.de/!350340049

  25. Mark (Breda) schreef:

    https://www.lightningmaps.org/?lang=nl

    Wat een mooie site. Vooral bij ver inzoomen. Inclusief donderbereik. Wow.

    • Roland Bodegraven schreef:

      Vet! Hier nu na 20 minuten noodweer eindelijk wat rust. Water kwam naarbinnen via de schoorsteen vd ketel. Moet nog steeds een ander kapje op haha. Ook qua weerlichten een voltreffer. Ik tel deze! 4-2

  26. Breunis (Nature Trail) schreef:

    Roland, er komt nog een onweerslijn aan richting Bodegraven.

  27. Hjs schreef:

    Enorme hagel hier, amstelveen/uithoorn, tuin zal een drama zijn morgen. Zware stenen.
    En de Radar ziet er tricky uit, afwachten maar…

  28. Roland Bodegraven schreef:

    Komt er nog een score voor mij? Zit nu een gebied bij werkendam en lijkt hierheen te komen.

  29. Breunis (Nature Trail) schreef:

    Vlieland – windstoten van 110 km/uur.

  30. Jorne schreef:

    Was me wel weer een nachtje hoor, hier ook stevig raak met oneindig weerlicht, weinig echte klappen. Hoek van holland pakte wel weer even 30mm water mee!

  31. lex schreef:

    “”Conure 5 juni 2019 om 10:07
    @Hajo, ik vind dit wel een erg kort door de bocht redenatie. (micro)Plastics en fijnstof zijn wel degelijk en bewezen een probleem voor zowel milieu als volksgezondheid. “” Hoe kan dan de gemiddelde leeftijd in gebieden met fijnstof alleen maar zijn opgelopen de laatste 50 jaar ?? Zelfs in het Rijnmondgebied loopt de gemiddelde leeftijd omhoog i.p.v naar beneden ? Ook “mis” ik hierin de wetenschap die net als met rokerslongen voorbeelden genoeg zo moeten hebben over fijnstoflongen ,ik heb er nog nooit wat over gehoord ? Microplastic (vooral in zee) is wel degelijk een probleem(aan het worden) kwestie van tijd en verzadiging voordat er ellende van komt.

    • Conure schreef:

      De stijging van gemiddelde leeftijd is niet alleen gekoppeld aan fijnstof. De hogere levensverwachting komt vooral door minder sterftegevallen door gezondere levensstijl en betere gezondheidszorg.
      Fijnstof zorgt voor een gemiddeld mindere levensverwachting van 7-9 maanden. Roken bijvoorbeeld voor gemiddeld 10 jaar minder. Fijnstof heeft dus relatief een kleiner effect dan roken maar daarentegen is roken een eigen keuze en fijnstof niet.
      Overigens heeft fijnstof niet alleen effect op de longen maar kan ook zorgen voor lager geboortegewicht, hart- en vaatziekten waaronder slagaderverkalking.

  32. Hans schreef:

    Frans v had het paar dagen terug al over evt. storm zaterdag a.s.
    Kanaalrat in wording vrijdag op zaterdagnacht? Wel iets om in de gaten te houden……
    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559813056.png[/img]

    • Hans schreef:

      GFS06 bevestigd bovenstaande nogmaals. Regen, onweersbuien, windstoten…. Bomen etc. welke nu op scherp liggen vanwege afgelopen 2 dagen, krijgen misschien wel het ” laatste zetje” . Kan zo zijn dat we dit weertype vwb temperatuur, neerslag en onweer de komende houden, zoniet de gehele zomerperiode….. oftewel ouderwets hollands weer 😉

  33. Remko schreef:

    Vijftiendaagse zeer gematigd zomer weer. Overigens toen ik klein was, jaren vijftig, regelmatig van dit weer en wel zodanig dat we uit bed werden gehaald vanwege het onweer. Ik woonde toen in Hengelo Overijssel waar de tunnels veelvuldig onder water kwamen. Uiteraard mede door de matige afvoer maar de heftigheid van de buien is echt niet nieuw. En er zijn er genoemd die dit willen doen geloven. Denk maar eens aan de tornado in de jaren twintig in Borculo.

    • Remko schreef:

      Er zijn er genoeg moet er staan

      • Roland Bodegraven schreef:

        Ook ik werd regelmatig uit bed gehaald en dat was in de jaren 80/90. Ook tijdens vakanties in Drenthe was het bijna elke zomer raak. Voor mij niets nieuws dus, maar dat kan voor de ander natuurlijk anders zijn.

      • Hans schreef:

        Tegenwoordig kun je alles snel vastleggen en delen. ” Vroeger” moest je eerst op zoek naar de fotocamera ( als je die al had), fotorolletje laten ontwikkelen ….
        …etc.etc. m.a.w. je moet het nu vaak hebben van de verhalen van vroeger. Jaren 70 ook warm, onweer en stevige (onweers)buien. Niets nieuw vandaag de dag.

    • Precies, en een windhoos die een deel van de kerk vernielde in Rijkevorsel / België.
      Was geloof ik ergens eind jaren tachtig of zo.

      Wie denkt dat wij Laaglanders straffe onweders voor de kiezen krijgen moet een keer naar andere regio’s reizen, langsheen de Atlantische kust te Frankrijk tussen Biarritz en Arcachon.
      Daar hebben wij destijds, jaren 80 en 90, onweders meegemaakt waarover we nu nog steeds napraten.

  34. Aart schreef:

    25 juni 1967: windhoos oa Het Putven bij Chaam. Als kind was ik zwaar onder de indruk van compleet weggevaagd bosgebied. Op de site van KNMI is een interessant artikel over meerdere windhonden rond die datum te lezen.

  35. Geert schreef:

    Volgens de opper klimaatgoeroe Frank Deboosere hebben de buien met relatief veel neerslag op korte tijd ALLES te maken met de klimaatopwarming! Het kan geen toeval zijn volgens de alleswetende man.

    • Mark (Breda) schreef:

      Onzin. Dit soort buien is eraltijdal geweest.

      Ik vermoed zelf dat veel van de wateroverlast tegenwoordig niet komt door de grotere neerslag en piekneerslag maar doordat meer oppervlak is versteend door bebouwing en steen ipv groenvoorziening. De riolen zijn daar niet op aangepast door gemeenten en dus is nu de term klimaatverandering een mooie aanleidingde achterstallige en vooral ook nalatigheid versneld te compenseren.

      • Robin schreef:

        Precies! Er is veel meer verhard dan voorheen. Steden groeien, tuinen verstenen. Het modewoord waar ik in dit kader dan wel bij aan wil haken is de zgn klimaatadaptatie; verminderen van oppervlakteafstroming en verbeteren waterbergende vermogens. En ach ja, laten we het afkoppelen van hemelwaterafvoer en aanverwante maatregelen om verdroging tegen te gaan hier ook bij opvoeren. Ohja en het verminderen van hittestress/Urban Heatisland Effect mag hier ook in meegenomen.
        Dankzij het woordje ‘klimaat’ is hier tegenwoordig draagvlak voor aan het ontstaan, maar het heeft niets met enige verandering van het klimaat temaken. Dit heeft als oorzaak onze bebouwing en verharding (en zonneparken op akkerland?) en onze inrichting van het landschap en daar kunnen we wel iets mee.
        Dus aandacht graag voor klimaatadaptatie 🙂

        • Asten (Harmelen) schreef:

          Ik denk de spijker op zijn kop. Helaas is er in medialand niemand die dit kan/wil uitdragen. Het wachten is dan ook op de volgende mafkees die aanschuift bij DWDD of Pauw-achtige programma’s..

          Eerder deze week plaatste ik al een grafiek waarbij de temperstuurafwijkingen van moeder aarde over de pakweg laatste 40 jaar staat weergegeven.
          Zulke grafieken zullen we in medialand dus niet tegenkomen..
          De energiebelasting… de CO2-heffingen.. het is de schaamte voorbij.
          Iedereen die hier tegen aggeert wordt een rechtse mafkees genoemd..
          Als ik op mijn werk aangeef dat de cijfers niet liegen wordt ik glazig aangekeken.. Tjs, Reinier vd B… die zal het toch wel weten ??? 🙁

          • Hans schreef:

            Precies Asten, ik ken dat ” probleem”…… die RvdB vinden ze zo’n leuke vent……
            Dus ik laat ze o.a. foto’s
            1858 en 1907 (feiten) zien zie onderaan .

    • Hans schreef:

      Te warm…te droog…te nat…te koud… komt allemaal !!! door de klimaatopwarming

    • Geert schreef:

      Ik ben het helemaal met jullie een Mark en Hans en stoor me mateloos aan dergelijke uitlatingen tijdens de weerpraatjes. Maar hij blijft hiermee wel veel mensen bereiken die het allemaal gewillig slikken…omdat ze dan ook helemaal niks over weer en klimaat kennen.

  36. Geert schreef:

    Onweersbuien brengen nu eenmaal altijd relatief veel neerslag op korte tijd…en zijn typerend voor het zomerhalfjaar. Maar ja…ze hebben weer een grafiekje in elkaar gebokst bij het KMI…met een schaalverdeling op de Y-as die heel snel een vertekend beeld geeft. Dit laten ze dan heel graag los op de mensen tijdens de weerpraatjes op de VRT.

  37. Asten (Harmelen) schreef:

    Misschien al eerder gepost:

    https://www.drroyspencer.com/latest-global-temperatures/

    Wereldtemps weer wat gedaald in mei…

    • Asten (Harmelen) schreef:

      Gemiddelde wereldtemperatuur bedoel ik natuurlijk. Ook mooi te zien hoe ‘explosief’ de gemiddelde wereldtemperatuur sinds 1980 is gestegen…

  38. Mark (Breda) schreef:

    Nu al code geel voor morgenmiddag. Dat is eerder dan voorgaande dagen bij het onweer.

  39. Ik vind hem GE-WEL-DIG !! Laat ons nog meer windmolens bouwen hoor. 🙂
    (scroll naar beneden en bekijk het onderste filmpje.)

    https://www.rtbf.be/info/regions/detail_senzeille-les-images-impressionnantes-de-la-foudre-sur-les-eoliennes

  40. Skiwi schreef:

    Djeezes, wat een ellendige vooruitzichten…

    Snertweer ohne ende: zo goed als alle dagen regen en te koud zo ver de berekeningen gaan 🙁

    Waar blijft die fantastische zomer die we dankzij de klimaatopwarming elk jaar zouden krijgen?

    • Geert schreef:

      Dat was gewoon kletspraat…waaraan ook onze Vlaamse weermensen (lees klimaatgoeroes) met veel plezier meededen. Volgens DE Frank gingen we dit jaar serieus in de problemen komen naar hitte en droogte toe!

  41. Breunis (Nature Trail) schreef:

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559889807.jpeg[/img]

  42. Breunis (Nature Trail) schreef:

    Vandaag terrassenweer in de Alpen.

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559892810.jpeg[/img]

  43. Roland Bodegraven schreef:

    En daar is code oranje.

  44. Ronaldo schreef:

    Keek ff op de kalender. Het is toch echt 7 juni. Normaal staan de wijnranken in de Rioja – Spanje volop in bloei. Maar dit jaar moeten ze wellicht een jas aan! Deze foto’s zijn van vanmorgen nabij de Rioja in de Sierra de Urbión, zo’n 100 km westelijk van Zaragoza, op zo’n 2000 meter hoogte (de Douro ontspringt hier). 7 juni in noord Spanje. Dit komt door koude lucht waarvan de oorsprong nabij Spitsbergen ligt. Gisteren in Finland, niet ver van Spitsbergen, overigens 29°c. De wereld op z’n kop! #luchtstromingen
    [img]https://wintersportweerman.nl/wp-content/uploads/2014/10/Rioja-.gif[/img]

  45. Breunis (Nature Trail) schreef:

    Tällihütte, 1726 meter, Schweiz

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559916373.jpeg[/img]

  46. Hans schreef:

    Australië, het skiseizoen is vandaag geopend! Amazing!!

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559926182.jpeg[/img]

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1559926206.jpeg[/img]

  47. sneeuwfanaat(Ron) schreef:

    Wat een overdreven reactie van KNMI zeg deze keer! Code geeluu en oranje belachelijk voor zo n klein buienlijntje .Ach het schijnt er bij te horen tegenwoordig.Geniet vh weer zou ik zeggen

  48. Hans schreef:

    Sierra Nevada…..… hoe bijzonder! Iemand connecties daar?
    https://snowbrains.com/150-tahoe-lakes-still-frozen/

  49. Carl schreef:

    Wel leuk al die reacties.
    Vooruitzichten zijn maar pover. Weinig echte warmte. Eerlijk vindt ik dat niet slecht. Natuur kan rustig groeien. Gras staat mooi groen. Hagen en bomen groeien goed.
    Maar zo zal wel de zomer snel voorbij gaan.
    Ging Hajo met vernieuwde site komen? En komt er nieuw bericht?

  50. Hans schreef:

    Lijkt wel herfst buiten. Blijft wisselvallig komende 10 dagen, niet slecht maar ook niet geweldig. Echt ouderwets hollands weer.

  51. Foto’s uploaden niet langer mogelijk via mobiel ?
    Het fototoestel lijkt verdwenen in Google chrome op mijn smartphone.

  52. Hans schreef:

    7 juni 2019 USA Mount Hood, 100 km ten oosten van Portland ……. WINTER !!!!

    [img]https://wintersportweerman.nl/uploads/2019/06/1560002569.jpeg[/img]

  53. joke,riederalp schreef:

    https://www.srf.ch/news/panorama/seltene-video-aufnahmen-dieser-baer-geniesst-den-fruehling-beim-aletschgletscher
    Gisteren heb ik berensporen gezien maar ik dacht nog dat kan niet.Ik dacht dat ze in graubunden zaten. Eerlijk gezegd zit ik er niet op de wachten! Toch nog maar even de vuilniszak wegbrengen.haha

  54. Om nog even terug te komen op de zware onweders 😉 eerder deze week:
    https://www.canvas.be/canvas-curiosa/de-vergeten-ramp-van-borgt

WSWM.nl heeft duidelijke spelregels voor reageerders. Surf eens naar deze spelregels zodat je weet hoe we het hier leuk en gezellig en vooral informatief houden. Discussie is leuk maar we vallen niemand persoonlijk aan. Een kritische houding is welkom - opbouwende kritiek is een geschenk - maar laat misschien ook eens blijken hoe zeer je het harde werken van het team waardeert. Om dat meteen even om te keren: het team van WSWM.nl draagt alle reageerders op handen! Onze levendige community is waar we het allemaal voor doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Alvast bedankt voor je bijdrage aan dit mooie platform. Controleer je reactie nog eens op spelfouten en al te scherpe randjes.

Plaats de url van je uploaded image tussen [img] [/img] tags in je comment. Uploaden kan met het fototoestel bovenin of op http://nl.tinypic.com/.