les menuires
Lees verder >

Wintersport met sneeuwgarantie. Niet tevreden? Geld terug.

Die Tauplitz
Lees verder >

Beleef een prachtige wintersportvakantie in het sneeuwrijke Tauplitz.

Val d'Anniviers
Lees verder >

Een prachtige bestemming in de Zwitserse Alpen!

Innsbruck
Lees verder >

Skiën en snowboarden rondom de hoofdstad van de Alpen.

Val d'anniviers
Lees verder >

Ga je mee op skivakantie naar het paradijs?

Renault Kadjar
Lees verder >

Samen op avontuur

Innsbruck
Lees verder >

Skiën en snowboarden rondom de hoofdstad van de Alpen.

Betoverend mooi!

obertauern
Lees verder >

Obertauern is misschien wel het populairste gebied in Oostenrijk onder de Nederlanders. Sneeuwzeker, overzichtelijk, prachtige natuur en übergezellig!

Renault Kadjar
Lees verder >

Samen op avontuur

Waar je na het skiën nog op stap kan met de Lama's! Een heerlijke belevenis voor jong en oud!

innsbruck
Lees verder >

De één wil skiën en de ander shoppen? Dit kan allemaal in Innsbruck en zijn vakantiedorpen.

Breaking news: cabine Stubai kleddert naar beneden

check ook eens

13 Reacties

  1. nils schreef:

    lekker zo net voor de vakantie!

  2. John_Kerkrade schreef:

    Menselijke fout !!

    Kurzbericht des Verkehrsministeriums (Auszug)

    „In der Bergstation der EUB Gamsgarten, II. Teilstrecke kam es zu fehlerhaften Kupplungen der Klemmapparate am Förderseil. Die Kuppelschließschiene war nicht richtig eingestellt, weshalb in der Folge die Kupplungen nicht richtig funktionierten. Jedoch haben die für die Erkennung dieses Fehlers maßgeblichen Sicherheitseinrichtungen ordnungsgemäß angesprochen. Die Betriebsvorschrift für die Seilbahn enthält Verhaltensanweisungen, wie bei Ansprechen einer Einrichtung zur Überwachung des Kuppelvorganges vorzugehen ist. Diese Vorgaben wurden nicht eingehalten. Der Betrieb mit der Anlage wurde dennoch weitergeführt, weshalb es letztendlich zum Absturz eines Fahrzeuges und zur Beschädigung von drei weiteren Fahrzeugen kam.“

  3. Snowqueen schreef:

    Ik schat de veiligheid van alle bergbahen hoog in, zou het wel graag zo houden. Een versleten onderdeel is eigenlijk onvergeeflijk, anders dan een menselijke fout. Probefahrten genoeg in de herfst om dat te ontdekken.

  4. vanDam schreef:

    Wat een geluk:
    Verletzt wurde niemand, der Skibetrieb war zu dem Zeitpunkt nicht geöffnet.

  5. Gerard schreef:

    Dat treintje in Kaprun was ook zo veilig…..

  6. Robin schreef:

    Ik hoop (heel fanatiek) dat dit voor alle skigebieden dé aanleiding is om alle koppelingen (nogmaals?) op slijtage te controleren.
    Stel je voor dat dit in het seizoen met toeristen erin was gebeurd, afgezien van het persoonlijk leed; stel je voor wat een imagoschade het zou kunnen opleveren………. Ik vermoed dat de Oostenrijkse wintersportbranche nu overuren draait om te zorgen dat dit niet ‘in het echie’ kan gebeuren.

  7. John_Kerkrade schreef:

    Ik heb zelf gewerkt in een bedrijf dat achtbanen bouwt. We deden ook zaken met Doppelmayr, diverse technieken bij kabelbanen worden ook bij achtbanen gebruikt.

    Ik kan een ieder verzekeren dat zelfs het kleinste risico een “NO GO” betekent. Net zoals achtbanen worden ook kabelbanen dagelijks gecontroleerd, terwijl tal van sensoren tijdens bedrijf de banen bewaken…

  8. Michael schreef:

    In deze gelukkig dat het wintersportseizoen nog niet in volle gang was. De wet van Murphy zal ook wel om de hoek gekomen zijn. Vaak is het niet een oorzaak maar is het een aaneen schakeling van gebeurtenissen. Ik ga er van uit dat men hier hun lering uit trekt om dit in de toekomst te voorkomen.

  9. WF schreef:

    Over twee weken zit ik ook in die lift… Bij het testen destijds van de nieuwe Paradiski lift over het dal ging het ook niet goed maar daar zijn gelukkig nooit ongelukken nee gebeurd. Dit zullen ze nu ook wel 100x extra controleren… Je moet er niet aan denken dat dit gebeurt met mensen erin..

  10. Harry schreef:

    Volgende winter maar liefst 4 nieuwe gondelliften in Arlberg! Zo’n grote investering in uitbreiding van liften in één jaar heb ik nog nooit gelezen. Daarmee worden de skigebieden van St Anton met die van Lech-Zürs-Warth verbonden en ontstaat een skigebied van 350 km pisten en 500 km freeride. Beter bestaat niet in Oostenrijk!
    Zie http://www.flexenbahn.ski/news.html

WSWM.nl heeft duidelijke spelregels voor reageerders. Surf eens naar deze spelregels zodat je weet hoe we het hier leuk en gezellig en vooral informatief houden. Discussie is leuk maar we vallen niemand persoonlijk aan. Een kritische houding is welkom - opbouwende kritiek is een geschenk - maar laat misschien ook eens blijken hoe zeer je het harde werken van het team waardeert. Om dat meteen even om te keren: het team van WSWM.nl draagt alle reageerders op handen! Onze levendige community is waar we het allemaal voor doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Alvast bedankt voor je bijdrage aan dit mooie platform. Controleer je reactie nog eens op spelfouten en al te scherpe randjes.

Plaats de url van je uploaded image tussen [img] [/img] tags in je comment. Uploaden kan met het fototoestel bovenin of op http://nl.tinypic.com/.