Eind mei 2013 bracht de Autoriteit Consument en Markt (ACM) dit persbericht uit. Het doel: de consument beschermen tegen warrige prijsopbouw en vervelende verrassingen tijdens en na de boeking. Bizztravel hoeft de nieuwe richtlijnen voor prijsvermelding erg serieus opgepakt. “Wij durven te stellen dat we nu met onze nieuwe prijzen op de website volledig voldoen aan de eisen van de ACM”, aldus Jacco Tas van Bizztravel. “Het zijn ook goede regels want het is echt niet leuk als je pas na boeking hoort dat er nog een verplicht bedrag voor eindreiniging is”.
“Alle kosten die je niet kunt ontwijken moeten in de pakketprijs zijn opgenomen”, aldus Tas. “Zo ook de toeristenbelasting. Het is maar een klein bedragje per dag maar met een groep kijk je er aan het einde van een skiweek toch vervelend van op als je ineens nog 50 euro moet bijbetalen zonder dat je hiervan vooraf op de hoogte was. Pas echt op met boeken want er zijn nog veel websites die nog niet met de nieuwe regels zijn meegegaan. Wij vertellen onze gasten vooraf welke kosten zij verplicht zullen maken, zodat ze ter plaatse niet verrast worden door verplichte schoonmaakkosten of een verplicht linnenpakket.”
Bizztravel heeft sowieso al een bijzonder aanbod omdat de skipas altijd inclusief is. Vooral dat laatste maakt de pakketreis erg aantrekkelijk in vergelijking met zelf boeken. Ook de meest verstokte zelfboeker – en dat is een groot deel van de Nederlanders – zou toch voor de grap eens moeten kijken wat een gelijkwaardig appartement, hotel of pension via Bizztravel kost als via de gebruikelijke route van zelf bellen en mailen of tegenwoordig booking.com. Wie durft? Hierboven een voorbeeldje uit Ellmau. OK de prijs is voor erg laat in het seizoen maar dat kun je met 6 vrienden toch gewoon op hoop van zegen boeken?
http://www.youtube.com/watch?v=_IFZCvNv5qk
De nieuwe wintersportpromofilm van Bizztravel is gaaf natuurlijk! Wij zorgen voor de sneeuw!
8 reacties
Gesloten voor reacties.